logo
امروز : شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۲۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۴۵۶۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین فرمانده سپاه زنجان مطرح کرد:

پیروزی در جنگ شناختی با رسانه مؤثر

پیروزی-در-جنگ-شناختی-با-رسانه-مؤثر
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به پیچیدگی‌های جنگ رسانه‌ای عصر حاضر، گفت: امروز میدان نبرد، ذهن‌ها و باورهای مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ محسن سهندی امروز در آئین گرامی‌داشت روز روابط عمومی با تبریک روز روابط عمومی به فعالان این عرصه و با تحلیل ابعاد نوین تقابل حق و باطل در عصر استعمار فراگیر، تبلیغ و روایت‌سازی را دو رکن اساسی نبرد رسانه‌ای امروز دانست و اظهار کرد: هر مجموعه‌ای که نتواند با رسانه قوی و روایت صادق، افکار عمومی را همراه خود کند، دیر یا زود دچار افول می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی ضمن اشاره به شرایط ویژه‌ کشور در عرصه رسانه‌ای، گفت: ما از دوران ارتباطات صرف عبور کرده‌ایم و اکنون در عصر معنا، روایت و نبرد بر سر افکار عمومی هستیم. در چنین شرایطی، هر مجموعه‌ای که از رسانه قدرتمند و روایت صحیح برخوردار باشد، پیروز کارزار خواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در تبیین جایگاه راهبردی تبلیغ، افزود: از گذشته تاکنون، تبلیغ همواره یکی از ابزارهای تمدنی برای شکل‌گیری و تثبیت هویت‌ها بوده است. در اسلام تبلیغ نه‌تنها مأموریتی الهی برای پیامبران، بلکه نقشی تعیین‌کننده برای استمرار جریان هدایت تلقی شده است.

وی با بیان اینکه در جبهه انقلاب اسلامی نیز تبلیغ یکی از مؤلفه‌های اصلی تداوم مقاومت فرهنگی است، اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم مأموریت‌های نظام اسلامی را به درستی به جامعه معرفی کنیم، باید تبلیغ را نه در معنای تجاری و سطحی آن، بلکه به‌عنوان یک ابزار راهبردی در مهندسی افکار عمومی ببینیم. دشمن هم دقیقاً از همین نقطه ورود کرده و جنگی تمام‌عیار بر محور ذهن و معنا به راه انداخته است.

سهندی در ادامه با اشاره به «پنج‌ضلعی جنگ شناختی دشمن» گفت: براساس تحلیل‌های راهبردی و فرمایشات مقام معظم رهبری، در دوره استعمار فراگیر، دشمن دیگر صرفاً به دنبال تصرف سرزمین نیست، بلکه هدف اصلی‌اش تسلط بر ذهن‌ها، تغییر باورها و نهایتاً مهندسی رفتار مردم است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) در تبیین مراحل این پروژه رسانه‌ای دشمن اظهار داشت: ایجاد ناامیدی هدفمند در جامعه، القای وجود فساد سیستماتیک در بدنه حاکمیت، تلاش برای کم‌رنگ‌سازی دستاوردهای نظام اسلامی، بزرگ‌نمایی کاستی‌ها و ناکارآمدی‌ها، ایجاد دوقطبی درون‌گفتمانی برای تضعیف وحدت ملی از اهداف دشمنان انقلاب است.

وی تأکید کرد: برای مقابله با این پروژه پیچیده، رسانه انقلابی باید سه اصل را رعایت کند اول روایت صادقانه، روشنگری امیدبخش، و رعایت طهارت تبلیغی بوده که ما مجاز نیستیم با ترفندهای رسانه‌های معاند به مقابله با آنان برخیزیم. اخلاق رسانه‌ای و صداقت در تولید محتوا، رمز موفقیت در جنگ روایت‌هاست.

سهندی با اشاره به یکی از دستاوردهای رسانه‌ای کشور اظهار داشت: نمونه‌ای موفق از روایت‌گری متعهدانه را می‌توان در شبکه بین‌المللی پرس‌تی‌وی مشاهده کرد. این شبکه با وجود محدودیت‌ها و فشارهای بین‌المللی، به‌واسطه روایت صادق و زبان مؤثر، توانسته به مرجع خبری مورد اعتماد برای بسیاری از مخاطبان بین‌المللی تبدیل شود.

وی با تأکید بر نقش حیاتی روابط عمومی‌ها و فعالان تبلیغی سپاه در این جنگ نرم افزود: ما در عرصه جنگ سخت، با خون شهدا از مرزها دفاع کردیم و امروز در عرصه جنگ رسانه‌ای و شناختی، باید با صداقت، امیدآفرینی و طهارت تبلیغی، روایت‌های دشمن را خنثی کرده و هویت اسلامی ایرانی را تقویت کنیم. اگر در این مسیر سستی کنیم، دشمن موفق به تغییر رفتار اجتماعی خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: در این مسیر، باید استمرار جهاد تبیین را با قوت دنبال کرد. رسانه انقلابی نه رسانه‌ای منفعل، بلکه کنش‌گر، روشنگر و مردمی است. امروز بیش از هر زمان دیگر، نیازمند بصیرت رسانه‌ای، شجاعت در روایت‌گری و تعهد به اصول اخلاقی هستیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر